Meditacija

„Volite li više nego prije, govorite li manje, služite li bližnjemu s većim žarom? To su znakovi uspjeha u meditaciji. Vaš napredak mora biti potvrđen vašim karakterom i vašim ponašanjem.“ Sathya Sai Speaks VII, str. 30

Meditacija je riječ s mnogo značenja. Za neke je meditacija znanje što izvire iz duše. Za druge ona je mistično umijeće koje se ne može definirati. A gotovo je svima teško shvatljiva. Meditacija znači tiho promatranje vlastite nutrine i uranjanje u božanskost.

Tijelo i osobnost s kojima se poistovjećujemo samo su prolazna pojava. Istinska nam meditacija pomaže da pronađemo svoj unutarnji identitet. Omogućuje nam da u svojem srcu čujemo božanski glas koji nam osvjetljuje put. Dopušta nam da postanemo svjesni božanskih kvaliteta u sebi i da ih razvijamo. Uz pomoć meditacije moramo razlučiti stvarno od nestvarnog, prolazno od trajnog i vrijedno od bezvrijednog. Bog je zbilja koja postoji u svakoj osobi. Sveprisutan je i očituje se kao ljubav i radost u svakoj osobi koje su iznad mogućnosti našeg razumijevanja.

Napredak u meditaciji vodi do nestanka želja. Želje nam ne daju mira; umjesto toga, skrivaju božansku svjetlost koja se nalazi u našem srcu. Meditant zna da je uspio kada dođe do promjene u njegovom karakteru. Meditacija nam omogućuje da budemo istinoljubivi, da širimo ljubav, da u nama vlada mir te da osjećamo suosjećanje i brižnost za sva bića. Ako ne može izmijeniti naše živote, meditacija je uzaludna.

Kao najdjelotvorniju i najsveobuhvatniju metodu Sathya Sai Baba preporučuje meditaciju na svjetlost. On preporučuje da duhovni tražitelj za primjenu ove metode, u početku, svaki dan odvoji nekoliko minuta i to po mogućnosti ujutro, prije nego što se um uznemiri zbog svakodnevnih poslova. Mala svjetiljka ili svijeća može se upotrijebiti da bi pomogla meditantu u vizualizaciji svjetlosti ljubavi i istine.  Ovaj plamen predočavamo kao svjetlost mudrosti koja, šireći se, pročišćuje sva naša osjetila i pobude te sve obavija svjetlošću božanske ljubavi. S vremenom, ova meditacija počinje pročišćavati pojedinčeve misli i postupke, čineći čovjeka sposobnim za spoznaju božanskosti.